بالاخونه

اینجا بالاخونه ی منه...

شنبه

چند وقت پیش آقای دکتر ضیایی (دکترای فلسفه از دانشگاه سوربون) مهمون برنامه ی کوله پشتی بود. انسان عجیبی بود... جدا شیفته دنیای افکار و عقایدش شدم. آرزو داشتم که کاش یکی از دوستان من بود. حرفای قشنگی از قول خودش و دیگران زد که میخوام چند تاشو براتون بگم.
سقراط: زندگی بدون آزمودن ارزش زندگی کردن ندارد.
سقراط: من خرمگسی هستم که گاو شخمزنی را از شخم زدن باز میدارم. (و این جمله مرا از شخم زدن بازداشت!!!)
دکتر ضیایی: غیر قابل تحملترین جا برای من جاییست که مرا به تعبد و تقلید بی منطق مجبور کنند.
و یه جمله از خودم(!!!): مردان بزرگ حقیقی آن مردان بزرگی هستند که هیچگاه چهره و کلام و رفتارشان را وسیله ای برای نشان دادن بزرگیشان قرار نمیدهند.
یه جمله ی ناب هم از یوهان اسمیت: عشق راستین از چیزی که دریافت میکنیم حاصل نمیشود... از چیزی که میدهیم بوجود می آید!
و یکی دیگه: دوست واقعی کسیست که در راه اشتباه کنارتان بماند و گر نه در راه درست کم و بیش کسانی در کنارتان هستند...

3 نظر:

Anonymous ناشناس گفت...

من جمله خودت را از بقیه خیلی بیشتر وست داشتم واقعا قشنگ بود و تاثیر گذار

۴:۲۰ بعدازظهر  
Anonymous ناشناس گفت...

سلام.
چه خبرا ؟ نيستي؟؟؟؟؟

۱۲:۱۸ قبل‌ازظهر  
Anonymous ناشناس گفت...

سلام. ضيايي هستم. اتفاقي وبلاگ شما رو پيدا كردم. سپاسگزارم كه به حرف هاي من در برنامه كوله پشتي توجه كرديد. به قول شمس تبريزي ما را هنوز اهليت گفتن نيست... كاشكي اهليت شنودن بودي

۱۲:۲۷ بعدازظهر  

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی