بالاخونه

اینجا بالاخونه ی منه...

یکشنبه


امروز به این فکر میکردم که من افکار و عقایدی دارم که نه به زندگی سنتی و باستانی ایرانی میخوره نه به زندگی امروزی و به اصطلاح مدرن! اصلا همه ی بخشهای زندگی و شخصیت و افکارم اینجوریه. نمیشه تو یه قالب خاص و طبقه بندی مشخصی قرارشون داد. نه ار لحاظ افکار سیاسی به یه گروه خاص میخورم و نه از جهت تعاریف اخلاقی و فرهنگی. شاید به این دلیله که اعتقاد اساسی دارم به اینکه هر انسانی باید موجودیت منحصر به فردی داشته باشه. به نظر من هم اگه انسانی بخواد تو زندگیش هدف خودش رو تبدیل شدن به یک انسان شناخته شده (یا حتی نشده) دیگه قرار بده در حق نعمت حیاتی که بهش داده شده ظلم کرده. انسان وقتی برای بشریت و حتی هستی مفیده که راه جدیدی رو به روش باز کنه. اصلا بشریت رو بیخیال! من در خودخواهانه ترین وضعیت هم به خودم میگم : بابا ! من که یه بار بیشتر زندگی نمیکنم که! پس بذار اون جوری زندگی کنم و اون چیزی بشم که دل خودم میخواد! اما...
اما مشکل کجاست؟ مشکل جامعه ی ماست! که همه چیزش در این سمت جهتگیری شده که توی نوعی باید مثل فلانی زندگی کنی . تنها فکری درسته که مال فلانیه. تو باید این کار رو بکنی چون اینها "ارزش!!!" هستن. بنابر این اصلا "نیازی" نیست که فکر کنی من چیکار کنم چیکار نکنم، چون همه ی اینا از قبل تعیین شدن! حتی اینکه تو چی رو دوست داشته باشی و چی رو دوست نداشته باشی!
سخن رو کوتاه کنم... اینطوری که یه توصیه بهتون بکنم... یه فیلم کارتونی هست به نام ant Z که تو ایران مورچه ای به نام زی میشناسنش. تو هر سن وسالی که باشید این فیلم رو ببینید. کف میکنید! ببینید اونا چه طرز فکر و فلسفه ی زندگی رو به بچه هاشون القا میکنن و ما با فیلما و کارتونامون چه چیزایی رو! جسارت این رو دارن که به بچه بگن راه خودتو برو. میدونید چرا؟!؟؟! چون به بچه ها مهارت میدن. مثلا از 13 سالگی مسایل جنسیشونو آموزش میبینن. تمام و کمال!خوب این بچه دیگه تو 17-18 سالگیش میتونه در مورد رفتار جنسیش تصمیم گیری کنه دیگه. من دختر 22 ساله میشناختم که نمیدونست بچه ی انسان چظوری متولد میشه! باورتون میشه؟!؟!؟ حالا از اینا بگذریم... حتما ant Z رو ببینید. بهتون دید میده. ببینید برا بچه هاشون چه فیلمایی میسازن! میشه یه کتاب واسش تحلیل فلسفی نوشت! حس زیاد کش دادن بحث رو نداشتم پاستون دادم به فیلمه!
حالم بهم میخوره از آدمایی که در جواب سوال "چرا؟" نسبت به عقایدشون میگن :"چون فلانی گفته!!!"

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی