بالاخونه

اینجا بالاخونه ی منه...

سه‌شنبه


بزرگترین شگفتی انسان برای من اینه که موجودیه با این خاصیت که خودش رو کنکاش میکنه و میخواد بدونه که چیه!
میخواد بدونه که چرا فلانجور فکر میکنه؟
میخواد بدونه چرا به یه سری چیزا اعتقاد داره...
احساسات خودشو تجزیه تحلیل میکنه...
براش سواله که چرا عاشق میشه؟!؟!!!!
و یا اینکه به دنبال سازنده اش میگرده!
این تراشه حاوی این سری سوالات از کجا و به چه شکل تو وجود ما قرار داده شده؟... یا ایجاد شده!؟
فکرشو بکنید...
شاید یه روز بیاد که یه روبات از خودش بپرسه: کی منو درست کرده! من از کجا هست شدم!
یه مقایسه بین خودمون و یه روبات انجام بدین! حتی مقایسه در مورد سوالات و جوابها. به سوالات خودمون در دنیای اونها جواب بدین و به دنیای خودمون تعمیم بدین و بر عکس! ببینین تا چه حد میتونه مثل تبدیل لاپلاس عمل کنه...
به زندگی ما و اونها از زاویه ی خالق و مخلوقی هم نگاه کنید! به کاستی های اونها و تواناییهای ما...

یاد فیلم Ai افتادم! که یکی از بهترین لوگو هایی رو داره که من ازشون لذت بردم
!

1 نظر:

Anonymous ناشناس گفت...

انقدر فکرهای فلسفی نکن علی اقا! ...
کار دست خودت میدی ها!
حالا من بچه که بودم گیر میدادم به خودم و بقیه و میپرسیدم اولین مرغ یا تخم مرغ از کجا و چه جوری به دنیا اومد !؟
تا حالا ففکر کردی!؟

۱۱:۲۵ بعدازظهر  

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی